شیر پروانه ای فولادی لیست قیمت شیر پروانه ای فولادی | kasrasaran

شیر پروانه ای فولادی لیست قیمت شیر پروانه ای فولادی | kasrasaran

مواد تشکیل دهنده بدنه برنز آلومینیوم نیکل، 10 درصد آلومینیوم، 5 درصد آهن و 5 درصد نیکل است که ترکیب این مواد، باعث تولید یک آلیاژ مسی می شود. در محیط هایی که هیپوکلریت حضور دارد، از تیتانیوم استفاده می شود؛ زیرا این آلیاژ مقاومت زیادی نسبت به خوردگی به وسیله آب دریا نسبت به دیگر فلزات دارد. پر استفاده ترین آلیاژ های نیکل برای ساخت شیرها، Inconel، Incoloy و Hastelloy هستند.

اصول کارکرد شیرهای پروانه ای

طراحی و ساخت این نوع از سوپاپ­های پروانه­ای به گونه­ای است که دیسک از محور مرکزی شیر و بدنه آن منحرف می­شود. انواع عملگرهای تولید شده برای شیرهای پروانه‌ ای شامل عملگرهای پنوماتیکی، دستی و هیدرولیکی می باشند. شیرپروانه ای را میتوان در انواع مختلفی از نظر نوع عملگر یا نیرویی که باعث حرکت دیسک و باز و بسته شدن شیر میشود بررسی کرد. در این به اتر فلای ولو اتصال شیر به خطوط پایپینگ؛ توسط گوشواره‌ های که بالای ولو قرار گرفته صورت می‌گیرد و عملکرد باز و بسته‌شدن آن توسط اهرمی که در بالای شفت قرار گرفته است صورت می‌گیرد. این گونه شیرآلات فولادی توسط فلنج به دو سر لوله وصل می شوند و مقاومت و استحکام شیرها را بیشتر می کنند.

شیرهای پروانه‌ای از جمله شیرهای صنعتی یک چهارم چرخشی هستند که در خطوط لوله برای قطع جریان از آنها استفاده پاسخ من می‌شوند. اغلب افراد غیر متخصص معتقدند که از شیرآلات پروانه‌ای می‌توان برای تنظیم جریان سیال موجود در خط نیز استفاده کرد. با این حال بسیاری از کارشناسان انجام این کار را توصیه نمی‌کنند؛ زیرا تنظیم جریان می‌تواند به دیسک سوپاپ شیر آسیب برساند و روی آب‌بندی خط لوله تاثیر منفی بگذارد. ساختمان شیر پروانه‌ای از يك بدنه معمولی، يك صفحه مدور كه تقريباً در وسط قرار دارد، یک دیسک جهت باز و بسته شدن مسیر سایل و لاستیک آببندی تشكيل شده است.

  • مکانیزم باز و بسته شدن این شیر بر مبنای یک دیسک است که باز و بسته می‌شود.
  • شیر پروانه‌ای دارای شفت کوتاه‌تری نسبت به شیر فلکه کشویی است و این به معنی مشکلات کم‌تر در دسترسی است.
  • شیرهای پروانه‌ای فولادی ریخته‌گری (cast steel) دارای قدرت دمای بالا و پایین و همچنین ویژگی‌های مقاومتی عالی هستند.
  • در صنایع دارویی ، شیمیایی و صنایع غذایی از شیر پروانه ای برای قطع جریان محصول (جامد ، مایع ، گاز) در طی فرآیند استفاده می شود.
  • دو فولاد ضدزنگ آستنیتی و دوپلکس از مطرح ترین نوع فولادها است که مورد استفاده قرار می گیرند.
برای خرید مرغوب ترین شیر پروانه ای فلنجدار گیربکسی با ما تماس بگیرید و علاوه بر اطلاع از قیمت شیر پروانه ای گیربکس دار از تخفیف ویژه بهره مند شوید. شیر پروانه‌ای بدون فلنج، علاوه بر نوع ویفری، نوع دیگری نیز دارد که به آن شیر پروانه‌ای انتهای خط یا لاگ تایپ می‌گویند. شیر پروانه‌ای لاگ تایپ یا انتهای خط، دارای چهار الی بیست حلقه (بسته به سایز شیر) در اطراف محیط خارجی مجرای اصلی شیر است که با قرار گرفتن در بین دو فلنج به آن­ها پیچ و مهره می‌شود. در بدنه داخلی این شیرها دیسکی وجود دارد که چرخش آن جریان سیال را کنترل می‌کند.

معایب شیرهای پروانه‌ای فولادی

شیرآلات فولادی فلنج دار، به خاطر جنس مواد اولیه ای (فولاد) که در آن مصرف شده، در تولید شیرها از کیفیت زیادی برخوردارند. امروزه بسیاری از شیرهای فولادی طراحی و تولید می شوند که در تمامی صنایع از جمله صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به کار می روند. شیر پروانه ای با حرکت چرخشی برای قطع و وصل کردن جریان و همچنین تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد. در جدول زیر برحسب سایز شیر پروانه ای و مقدار زاویه ای که بندآور با جریان می سازد مقدار جریان عبوری از شیر نشان داده شده است. بسته به درصد نیکل موجود در آلیاژ، ساختار آستینیتی سخت را می توان حتی در دماهای بسیار پایین حفظ کرد و بنابراین، این ماده برای کاربرد در شرایط سرما هم مناسب است. افزودن مولیبدن باعث افزایش مقاومت شیر در برابر خوردگی حفره ای می شود.