سرفیس جدید مایکروسافت با تراشه Qualcomm Snapdragon X Elite نتایج عالی را نشان داد، اما با رزرو

Источник изображения: Microsoft

لپ تاپ سرفیس 7 مایکروسافت با پردازنده Qualcomm Snapdragon X Elite نتایج چشمگیری از نظر عملکرد و عمر باتری نشان داد. از بسیاری جهات همتراز با مک بوک ایر اپل است. با این حال، برخی از ادعاهای مایکروسافت اغراق آمیز بود.


  منبع تصویر: مایکروسافت

منبع تصویر: مایکروسافت

تستر رایان شروت از سیگنال 65 مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی Snapdragon X Elite انجام داد تا ببیند آیا SoC ادعاهایی را که مایکروسافت در رویداد اخیر خود در رونمایی از رایانه‌های شخصی “Copilot+PC” خود، از جمله آخرین سری لپ‌تاپ‌های Surface، مطرح کرد، برآورده می‌کند یا خیر.

Surface Laptop 7 جدید با Snapdragon X Elite با Surface Laptop 5 قدیمی با پردازنده Intel Core i7-1255U (Alder Lake)، Surface Pro 9 با تراشه Microsoft SQ3، MSI Prestige 16 AI EVO (Meteor Lake، Intel Core Ultra 7) مقایسه شد. 155H) و مک بوک ایر 15 مبتنی بر M3.

  منبع تصویر: مایکروسافت

منبع تصویر: مایکروسافت

تحت بارگذاری، لپ‌تاپ سرفیس جدید داغ‌تر از سرفیس و مک‌بوک ایر مبتنی بر اینتل بود، اما از Prestige خنک‌تر بود. با این حال، در بارهای کاری استاندارد، پردازنده Snapdragon X Elite عملکرد بهتری داشت. مک بوک ایر نیز در تمامی تست های حرارتی بهتر عمل کرد.

مایکروسافت همچنین ادعا می‌کند که سرفیس‌های جدید به‌طور باورنکردنی بی‌صدا هستند. این درست است، اما فقط در تست استاندارد بار کاری (تست تک رشته‌ای Cinebench 2024)، که در آن دستگاه X Elite با 26.3 دسی‌بل بی‌صداترین لپ‌تاپ‌ها بود. تست چند رشته ای نشان داد که صدای آن نسبت به نسل قبلی مک بوک ایر و سرفیس بلندتر است.

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، سرفیس در تست پخش ویدئو عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت و طولانی‌ترین عمر باتری را در بین سیستم‌های تست شده داشت.

از نظر عملکرد، لپ‌تاپ سرفیس اسنپدراگون X Elite رتبه اول را در عملکرد چند رشته‌ای در Cinebench و Geekbench کسب کرد، در حالی که لپ‌تاپ اپل در تست‌های تک رشته‌ای کمی جلوتر بود. سرفیس 7 همچنین همه را در آزمایش های هوش مصنوعی بسیار عقب گذاشت. عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) دو برابر سریع‌تر از عملکرد تراشه مایکروسافت SQ3 و مک‌بوک ایر در تست تولید تصویر Procyon AI بود.

  منبع تصویر: Techspot

منبع تصویر: Techspot

تست های مختلف دیگری از جمله عملکرد گرافیکی اجرا شد. X Elite تقریباً دو برابر سریع‌تر از دو لپ‌تاپ سرفیس دیگر بود، اما Meteor Lake با گرافیک Arc یکپارچه در چندین آزمایش 3DMark بین پلتفرمی بهتر عمل کرد. مک بوک ایر همچنین در تست های Solar Bay Unlimited و Steel Nomad سریعتر بود.

به طور کلی، X Elite عملکرد خوبی داشت و در برخی موارد عالی بود، اگرچه شاید همیشه آنطور که مایکروسافت ادعا می کرد شگفت انگیز نباشد. TechSpot همچنین اشاره می کند که این تست توسط یک شرکت از ردموند سفارش داده شده است و یک تست مستقل نیست که می تواند نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1105258