سامسونگ حتی در بحبوحه افزایش قیمت ها، تولید حافظه فلش NAND را به نصف کاهش داد

Источник изображения: Samsung Electronics

قیمت حافظه های حالت جامد از اکتبر در حال افزایش بوده است و دسامبر گذشته شاهد افزایش متوالی 8.87 درصدی بودیم که روند نزولی چند ماهه را شکست. با این حال، بزرگترین تولید کننده حافظه، سامسونگ الکترونیک، ادامه کاهش حجم تولید NAND را برای تثبیت بیشتر وضعیت بازار ضروری می داند.

  منبع تصویر: Samsung Electronics

منبع تصویر: Samsung Electronics

این را یک نشریه کره جنوبی گزارش کرده است. چوسان دیلی با اشاره به نمایندگان صنعت نیمه هادی. ظرفیت اصلی سامسونگ برای تولید حافظه NAND اکنون تنها 50 درصد بارگذاری شده است و این شرکت توقف کاهش حجم تولید چنین محصولاتی را در شرایط فعلی ضروری نمی داند. به گفته نمایندگان سامسونگ، سیاست اتخاذ شده برای کاهش حجم تولید حافظه فلش در حال حاضر بدون تغییر باقی مانده است.

همانطور که کارشناسان توضیح می دهند، مشکل در تداوم تمرکز بالای صاحبان سیستم سرور بر روی خرید اجزای مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستم های هوش مصنوعی است. اینها در درجه اول شامل حافظه های HBM و DDR، شتاب دهنده های محاسباتی و پردازنده های مرکزی هستند. درایوهایی برای ارتقای ناوگان سرور اکنون به صورت باقیمانده خریداری می شوند. حتی بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که درایوهای حالت جامد را کنار بگذارند و از هارددیسک‌های کندتر اما جادارتر روی صفحات مغناطیسی استفاده کنند.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1100692