رئیس Autonomy که میلیاردها دلار از HP کلاهبرداری کرده بود توسط هیئت منصفه آمریکایی تبرئه شد / ServerNews

Источник изображения: Scott Graham/unsplash.com

موسس و مدیر عامل شرکت نرم افزاری Autonomy، مایک لینچ، که متهم به کلاهبرداری و توطئه برای فروش شرکتی که تحت کنترل خود در سال 2011 به غول فناوری هیولت پاکارد (HP) بود، بی گناه شناخته شد. ثبت نام گزارش هاکه یک هیئت منصفه در سانفرانسیسکو پنجشنبه گذشته حکم بی گناهی را صادر کرد.

لینچ از تمام 15 اتهام – 14 فقره کلاهبرداری با سیم و یک مورد توطئه جنایی تبرئه شد. استفن چمبرلین، معاون سابق امور مالی Autonomy نیز بی گناه شناخته شد. در نهایت، اتهام کلاهبرداری از اوراق بهادار توسط قاضی در جریان محاکمه رد شد. قبلاً HPE (به عنوان جانشین HP در این زمینه) مطالبه کرد از متهم 4 میلیارد دلار

  منبع تصویر: اسکات گراهام/unsplash.com

منبع تصویر: اسکات گراهام/unsplash.com

در سال 2018، وزارت دادگستری ایالات متحده به این نتیجه رسید که لینچ و چمبرلین به طور غیرقانونی ارزش Autonomy را قبل از خرید آن توسط هیولت پاکارد افزایش داده اند. مظنونان به طور مصنوعی با جعل اسناد و اظهارات نادرست به حسابرسان و تنظیم کننده ها درآمد شرکت را افزایش داده اند که در نتیجه خریدار به میزان قابل توجهی برای Autonomy پرداخت کرده است.

در طول محاکمه، رئیس سابق شرکت دستکاری در امور مالی را رد کرد و استدلال کرد که اگر گزارش Autonomy نادرست بود، هیولت پاکارد باید قبل از خرید این موضوع را شناسایی می کرد. سال گذشته، پس از درگیری طولانی بین وکلا، لینچ به ایالات متحده مسترد شد. در تمام این مدت او نیز مانند چمبرلین گناه خود را انکار می کرد.

زمانی، اچ پی 11 میلیارد دلار برای Autonomy پرداخت، اما یک سال بعد مجبور شد دارایی های شرکت خریداری شده را به مبلغ 8.8 میلیارد دلار حذف کند. . لینچ دعوای متقابلی را برای افترا به مبلغ 150 میلیون دلار مطرح کرد در سال 2015، مقامات بریتانیایی پرونده را به همکاران آمریکایی خود منتقل کردند.

حسین در سال 2017 به کلاهبرداری متهم شد و در سال 2018 محکوم شد. مدیر مالی سابق به 5 سال زندان محکوم شد و تنها در سال 2024 سیستم تنبیهی محلی را ترک کرد. و خود لینچ نبرد حقوقی خود را در آغاز سال 2022 باخت میلیاردها دلار دلار ثروت لینچ در ابتدای سال جاری حدود یک میلیارد پوند تخمین زده شد.

اکنون لینچ و نمایندگانش پیروزی را جشن می گیرند و ادعا می کنند که دولت آمریکا از اختیارات خود فراتر رفته است. گفته می شود که شواهد ارائه شده اجازه می دهد که مراحل قانونی 13 ساله بسته شود و تاجر بتواند برای “ادامه نوآوری” به خانه خود به انگلیس بازگردد.



اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید. | میتونی بهتر بنویسی؟ ما همیشه از نویسندگان جدید استقبال می کنیم.

منبع:

منبع: https://3dnews.ru/1106105