در حالی که Humane در حال تلاش برای یافتن جایگاه خود در بازار نوظهور دستگاه های هوش مصنوعی است، دو تن از کارمندان برجسته آن تصمیم گرفته اند تیم را ترک کرده و استارتاپ خود را راه اندازی کنند. این بازتاب داستان خود Humane است که بنیانگذاران آن Bethany Bongiorno و Imran Chaudhri اپل را ترک کردند تا شرکت خود را راه اندازی کنند.
بروک هارتلی موی، رئیس سابق شراکت استراتژیک Humane و کن کوسیندا، رئیس سابق توسعه محصول، گجتها را به نفع Infactory رها کردهاند، که نوعی موتور جستجوی حقیقتسنجی خواهد بود. اگر Humane محصول اصلی خود را تا آخرین لحظه مخفی نگه داشته است، بنیانگذاران Infactory قبلاً به طور مفصل در مورد پروژه جدید صحبت کرده اند. البته هوش مصنوعی نقش مهمی در این امر ایفا خواهد کرد. کوسیندا که 16 سال در اپل کار می کرد، مدت ها قبل از Humane در این زمینه مشغول بود. و راه اندازی یک پروژه فناوری بدون هوش مصنوعی در سال 2024 تقریباً رفتار بدی است.
هارتلی موی و کوسیندا به ترتیب سمتهای مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری را در Infactory گرفتند. یک تفاوت مهم بین موتور جستجوی جدید و همتایانش این است که می داند چه زمانی از هوش مصنوعی استفاده کند و چه زمانی نه. مدلهای زبان بزرگ به ایجاد مکانیسمهای طبیعی برای تعامل کاربر با پلتفرم کمک میکنند و فرد مجبور نخواهد بود برای رسیدن به نتیجه دلخواه، از جملهبندی همان درخواست عبور کند. اما هوش مصنوعی در شکلگیری پاسخها شرکت نخواهد کرد: بر خلاف گوگل که به هوش مصنوعی Gemini سپرد تا خلاصهای از اطلاعات را جمعآوری کند، Infactory دادهها را مستقیماً از منابع معتبر استخراج میکند و به آنها استناد میکند. البته کاربران میتوانند قابلیت اطمینان منابع خود را زیر سوال ببرند، اما پلتفرم جدید از توهمات ذاتی سیستمهای هوش مصنوعی مولد فعلی عاری خواهد بود.
Infactory با اشتراک در دسترس خواهد بود و هدف این سرویس مشتریان شرکتی است نه مصرف کنندگان. یک مثال معمولی این است که Kocienda به یک نشریه مالی اشاره می کند که وظیفه آن مقایسه مستقیم عملکرد مالی سالانه دو شرکت است. آماده کردن پاسخ به چنین سؤالاتی همیشه آسان نیست: برای مثال، این سرویس میتواند فروش دستگاههای سامسونگ و اپل را در پنج سال گذشته پیدا و مقایسه کند. استارت آپ Infactory قبلاً سرمایه گذاری هایی را جذب کرده است، اما اندازه آنها و نام سرمایه گذاران فاش نشده است. بنیانگذاران شرکت جدید اعتراف کردند که پس از انتشار اولین دستگاه هوش مصنوعی پین Humane را ترک کردند و منجر به مشکلات زیادی شد – سازنده ده نفر را اخراج کرد و اکنون حتی در حال بررسی امکان فروش این تجارت است. اما هر دو بنیانگذار Infactory گفتند که Humane را ترک نکردند زیرا کارفرمای سابق آنها با مشکلاتی روبرو بود. راه اندازی سرویس Infactory در ماه های آینده انجام می شود.
اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.
منبع: https://3dnews.ru/1107741