دریافت کنندگان یارانه برای ساخت کارخانه های تولید تراشه در آمریکا ظرف دو ماه آینده معرفی می شوند

Источник изображения: Micron Technology

“قانون تراشه” در ایالات متحده که به طور رسمی در سال 2022 تصویب شد، تاکنون تنها دو دریافت کننده یارانه های کوچک برای ساخت کارخانه های تولید تراشه را شناسایی کرده است و حتی نام مدعیان اصلی نیز مشخص نشده است. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، قول داد که این نقص را ظرف شش تا هشت هفته برطرف کند.


  منبع تصویر: Micron Technology

منبع تصویر: Micron Technology

او این اظهارات را در گفت و گو با آژانس بیان کرد رویترز: ما در میانه مذاکرات بسیار دشوار و چالش برانگیزی با این شرکت ها هستیم. در طی شش یا هشت هفته آینده چندین اطلاعیه جدید خواهید شنید. این چیزی است که ما برای آن تلاش می کنیم”. اگرچه این مقام به طور مستقیم نامی از متقاضیان فوری دریافت یارانه نبرد، اما به عنوان مثال از برنامه های TSMC، سامسونگ و اینتل برای ساخت کارخانه در ایالات متحده به عنوان پروژه هایی با سطح پیچیدگی که قبلاً در این کشور دیده نشده است، یاد کرد. رایموندو افزود که او شخصاً مرتباً با مدیران عامل شرکت‌هایی که تراشه تولید می‌کنند مذاکره می‌کند. او معتقد نیست که دولت در تخصیص یارانه ها از برنامه عقب مانده است. به یاد می آوریم که مجموع آنها 39 میلیارد دلار خواهد بود، بدون احتساب بودجه تخصیص یافته برای حمایت از فعالیت های تحقیقاتی.

بودجه ای که قرار است مقامات برای حمایت از پروژه های ساخت شرکت های تولید تراشه در ایالات متحده استفاده کنند، می تواند تا 35 درصد از هزینه های سرمایه شرکت ها را پوشش دهد. بخشی از این وجوه به صورت قابل بازپرداخت تامین خواهد شد و مقامات آمریکایی نیز می توانند به عنوان ضامن وام برای شرکت های این صنعت که خواهان ایجاد بنگاه های مدرن در کشور هستند، عمل کنند. وزیر بازرگانی ایالات متحده معتقد است که تقاضا برای تراشه ها همچنان قوی خواهد بود: “هوش مصنوعی تقاضا را به سطوحی می رساند که قبلاً ندیده ایم.”.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1099862