توشیبا هارد دیسک هایی با ظرفیت بیش از 30 ترابایت توسعه داده است – نمونه های آزمایشی در سال 2025 ظاهر می شوند

Источник изображения: Toshiba

شرکت توشیبا من می توانستم برای ایجاد دیسک های سخت با ظرفیت بالای 30 ترابایت، و دو فناوری نسل جدید به آن کمک کرد تا بر این مانع غلبه کند: ضبط مغناطیسی گرم (HAMR) و ضبط مغناطیسی مایکروویو (MAMR).

  منبع تصویر: توشیبا

منبع تصویر: توشیبا

فن آوری HAMR، که ضبط داده با چگالی بالا را فراهم می کند، شامل گرمایش موضعی مناطق دیسک با استفاده از پرتو لیزر است – این به شما امکان می دهد بر خواص مغناطیسی صفحه تأثیر بگذارید. توشیبا با استفاده از فناوری ضبط مغناطیسی کاشی کاری شده SMR توانست به ظرفیت 32 ترابایت در 10 پلاتر دست یابد. این سازنده ژاپنی قصد دارد در سال 2025 نمونه آزمایشی هارد دیسک های مبتنی بر فناوری HAMR را ارسال کند.

فناوری دیگر، MAMR، شامل بهبود قابلیت های ضبط مغناطیسی با تابش امواج مایکروویو است. توشیبا اولین شرکتی بود که کارایی خود را نشان داد و تولید انبوه نسل اول درایوهای MAMR را در سال 2021 راه اندازی کرد. تا به امروز، این شرکت با نصب 11 پلاتر، با استفاده از SMR و بهینه سازی پردازش سیگنال، به ظرفیت ذخیره سازی 31 ترابایت دست یافته است.

این شرکت از طریق چندین سال همکاری نزدیک با سازنده پلاتر دیسک سخت Resonac و سازنده هد خواندن و نوشتن TDK به این نتایج دست یافت. توشیبا و شرکای آن قصد دارند به توسعه فناوری های HAMR و MAMR ادامه دهند تا درایوهای با ظرفیت بالاتر برای مراکز داده و ذخیره سازی ابری ارائه دهند.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1104847