
بروزرسانی: 02 تیر 1404
توسعه دهندگان چینی ربات ها و وسایل نقلیه الکتریکی خودران معتقدند که در تعدادی از زمینه ها از رقبای آمریکایی پیشی گرفته اند.
تحریم های ایالات متحده علیه چین با هدف مهار توسعه فناوری این کشور اخیر است، اما نمایندگان تجارت چین معتقدند که حتی در شرایط دشوار گسترش محدودیت ها، توسعه دهندگان محلی موفق می شوند تا حدودی از رقبای آمریکایی خود جلوتر باشند. این نظر توسعه دهندگان اتوپایلوت در حمل و نقل و روبات ها است.

منبع تصویر: بایدو
نمایندگان ساوت چاینا مورنینگ پست پس از برقراری ارتباط با مدیریت چندین شرکت چینی در رویداد کنفرانس چین که این هفته در گوانگژو برگزار شد، توانستند نتیجه ای مشابه بگیرند. دفتر مرکزی استارت آپ Pony.ai که سیستم های خودروهای خودران را توسعه می دهد، در اینجا قرار دارد. معاون رئیس شرکت، آن شی یو، گفت: مزیت چین در این زمینه این است که مقررات انعطاف پذیرتر و سازگارتر با توسعه دهندگان دارد که به آن اجازه می دهد تا به سرعت سیستم های خلبان خودکار پیشرفته ایجاد کند. شرکت های چینی این فرصت را دارند که به سرعت آزمایش فناوری های جدید را آغاز کرده و در صورت لزوم تغییرات لازم را انجام دهند.
در عین حال، بازار چین در مقایسه با ایالات متحده رقابتی تر است. همانطور که نماینده Pony.ai توضیح می دهد، اگر در ایالات متحده تنها Waymo دارای مجوز معتبر برای کار با صدها تاکسی کاملاً مستقل در جاده های عمومی است، در چین چندین شرکت نیز همین کار را انجام می دهند. تا پایان سال گذشته، Pony.ai حدود 250 تاکسی رباتیک و 190 کامیون خودکار را در چین کار می کرد. رقیب بایدو (Apollo Go) در ووهان اکنون بیش از 400 تاکسی رباتیک را اداره می کند. فعالیت آنها حتی باعث نارضایتی رانندگان تاکسی محلی شده است که نمی توانند با رقابت کنار بیایند و شغل خود را از دست می دهند.
مایکل تام، رئیس برند شرکت رباتیک UBTech اذعان کرد که رقبای آمریکایی مانند تسلا و OpenAI از شرکت های چینی در زمینه توسعه نرم افزارهای روبات ها جلوتر هستند، اما این شکاف آنقدر بزرگ نیست که توسعه دهندگان چینی شانسی برای آن نداشته باشند. گرفتن حداقل، استارت آپ چینی DeepSeek اخیراً موفق شده است ثابت کند که حتی با منابع محدود، می توان یک مدل زبان بزرگ را آموزش داد که از پیشرفت های رهبران جهان کم ندارد.
علاوه بر این، به گفته نماینده UBTech، چین از نظر قابلیت تولید ربات از دیگر کشورهای جهان جلوتر است. بنیانگذار فناوری اطلاعات سوژو، کینگ بینگ، تاکید کرد که شرکت های چینی قبلاً موفق شده اند در بازار به اصطلاح روبات های خدماتی که غذا را در رستوران ها یا هتل ها و همچنین مناطق و اماکن تمیز تحویل می دهند، به رهبری دست یابند.
Pony.ai و UBTech همچنان شرکت های بی سود هستند. اولی نیمه اول سال گذشته را با ضرر خالص 51 میلیون دلاری به پایان رساند، اما انتظار دارد ناوگان خودروهای روبو خود را در سال جاری به چند هزار نفر برساند. این به ما این امکان را می دهد که از نظر هزینه کارکرد یک وسیله نقلیه در سطح عملیاتی نیز شکست بخوریم. UBTech همان دوره را با زیان خالص 73.6 میلیون دلاری به پایان رساند، اما در مورد ایده حرکت به نقطه سربه سر فلسفی است. به گفته این شرکت، در بخش رباتیک، از نقطه نظر سرمایه گذاری، شما باید صبر زیادی داشته باشید، زیرا شکستن حتی می تواند به 10 سال کار فشرده نیاز داشته باشد. اما به گفته UBTech، صبر سرمایه گذاران در این زمینه ممکن است در آینده بسیار سخاوتمندانه باشد.
اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.
منبع: https://3dnews.ru/1116967