بریتانیا از سال 2026 اجازه استفاده از اتوپایلوت در جاده های عمومی را می دهد

Источник изображения: Jaguar Land Rover

کشورهای مختلف در تلاش هستند تا شرایط قانونی را برای اجازه دادن به وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار در جاده‌های عمومی تدوین کنند و بریتانیا این هفته ثابت کرد که قصد ندارد از پیشرفت فناوری عقب بماند. موافقت سلطنتی با قوانین مربوطه تضمین می کند که از سال 2026 خودروهای خودران می توانند به طور قانونی در جاده های بریتانیا استفاده شوند.

  منبع تصویر: جگوار لندرور

منبع تصویر: جگوار لندرور

این لایحه از سال 2022 به تصویب کلیه مراجع لازم رسیده است که به قانون خودروهای خودکار معروف است. در این هفته، پادشاه چارلز سوم بریتانیای کبیر تأیید خود را به این قانون داد که در عمل قانونگذاری محلی به معنای تأیید نهایی این قانون است. همانطور که در مقام ذکر شده است بیانیه مطبوعاتیطی پنج سال گذشته، 475 میلیون پوند در توسعه وسایل نقلیه خودران در بریتانیا سرمایه گذاری شده است که 1500 شغل جدید ایجاد کرده است و تا سال 2035 این صنعت می تواند گردش مالی سالانه 42 میلیارد پوندی ایجاد کند و 38000 شغل ایجاد کند. ثانیاً، اتوماسیون رانندگی به غلبه بر کمبود پرسنل در بخش های خاصی از صنعت حمل و نقل و همچنین جایگزینی افراد در صنایع خطرناک مانند صنعت معدن کمک می کند.

مهم است که قانون زمان قانونی شدن وسایل نقلیه با کنترل خودکار در جاده های بریتانیا را تعیین کند – آنها می توانند در سال 2026 پس از گذراندن تمام مراحل صدور گواهینامه مورد استفاده قرار گیرند. شخصی که در صندلی راننده در اتومبیلی که به طور خودکار کنترل می شود، طبق این قانون از مسئولیت قانونی در قبال عواقب ناشی از تصادف رانندگی معاف است. بسته به شرایط، مسئولیت باید بین شرکت های بیمه، توسعه دهندگان نرم افزار کنترل یا خودروساز تقسیم شود. قانونگذاران بریتانیایی امیدوارند که قانونی شدن اتوپایلوت میزان تصادفات را کاهش دهد، زیرا در 88 درصد موارد، علل تصادفات انواع خطاهای انسانی است. در میان توسعه دهندگان محلی، آزمایش وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار در بریتانیا در حال حاضر در لندن و آکسفورد توسط Wayve و Oxa انجام شده است. اولین مورد اخیراً بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کرده است.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1105112