هدست واقعیت افزوده Apple Vision Pro در ماه فوریه در بازار خانگی اپل در ایالات متحده با قیمت 3500 دلار عرضه شد و گسترش جغرافیای فروش در ماه ژوئن با هدف حفظ علاقه به یک محصول جدید خاص و گران قیمت است، زیرا در کشور خود این هدست است. همانطور که IDC متقاعد شده است، در حال حاضر فروش ضعیفی دارد. در مجموع اپل تا پایان سال جاری می تواند کمتر از 500000 دستگاه بفروشد.
به نقل از منبع تحلیلگران IDC بلومبرگ توضیح می دهد که از زمان اعلام فوریه، هدست اپل ویژن پرو نتوانسته است به نقطه عطف فروش 100000 واحد ماهانه برسد. به گفته نویسندگان این پیش بینی، در بازار ایالات متحده در این سه ماهه، حجم فروش آن به طور کلی تقریباً چهار برابر کاهش می یابد و به 19108 واحد می رسد. ارائه اقلام جدید در بازارهای خارج از ایالات متحده باعث می شود که تیراژ کلی Vision Pro تا پایان سه ماهه سوم به 100000 نسخه برسد.
در سه ماهه چهارم، فروش ویژن پرو در خارج از کشور به طور متوالی از 80844 به 110142 دستگاه افزایش می یابد، اما در پایان کل سال، تیراژ کل دستگاه هنوز به 500000 دستگاه نخواهد رسید. به گفته نمایندگان IDC، تنها در صورتی که سال آینده اپل نسخه مقرون به صرفه تری از هدست را عرضه کند که نصف قیمت هدست فعلی خواهد بود، این شرکت این شانس را خواهد داشت که حجم فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در عین حال، موفقیت هدست در بازارهای محلی تا حد زیادی با در دسترس بودن محتوای دیجیتال و خدمات سازگار تعیین میشود و نه خود قیمت.
با این وجود، IDC پیش بینی می کند که فروش سه ماهه هدست های واقعیت افزوده اپل از 67791 به 341189 دستگاه بین سه ماهه اول تا چهارم سال آینده افزایش خواهد یافت. ایالات متحده به تسلط بر ساختار فروش از نظر جغرافیایی ادامه خواهد داد، البته با یک مزیت جزئی، اما بازار محلی تنها در سه ماهه سوم سال آینده ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت. بدیهی است که تا آن زمان یک هدست جدید و مقرون به صرفه اپل ظاهر خواهد شد. Vision Pro در شکل فعلی خود باعث شکایت کاربران در مورد وزن زیاد، مجموعه محدود برنامهها و سازگاری ضعیف با محتوا میشود. به گفته نمایندگان IDC، عرضه نسخه مقرون به صرفه تر باعث می شود حجم فروش در نیمه دوم سال آینده بیش از دو برابر شود.
اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.
منبع: https://3dnews.ru/1107798