انویدیا اولین لپ‌تاپ بازی با هوش مصنوعی Copilot Plus PC را با تراشه‌های AMD معرفی کرد

Источник изображений: Nvidia

امروز در Computex 2024، انویدیا اعلام کرد که ایسوس و MSI به زودی لپ‌تاپ‌های PC جدید RTX AI را عرضه خواهند کرد که نیازهای رایانه‌های شخصی Copilot Plus را نیز برآورده می‌کنند. به یاد بیاورید که مایکروسافت در ماه می کلاس جدیدی از کامپیوترها را به نام Copilot Plus PC معرفی کرد که با قابلیت های پیشرفته برای اجرای برنامه های هوش مصنوعی به صورت محلی مشخص می شود.


  منبع تصویر: انویدیا

منبع تصویر: انویدیا

لپ تاپ های جدید RTX AI PC از ایسوس و MSI دارای پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4070 و SoCهای کم مصرف با قابلیت‌های رایانه شخصی با هوش مصنوعی ویندوز 11 هستند.انویدیا در یک پست وبلاگ گفت. این شرکت به The Verge تصریح کرد که این لپ‌تاپ‌ها بر اساس آخرین پردازنده‌های AMD Strix Point ساخته خواهند شد.

AMD هنوز پردازنده های Strix Point را ارائه نکرده است، اما انتظار طولانی نخواهد بود – می توان با اطمینان گفت که این اتفاق به عنوان بخشی از ارائه آینده این شرکت در Computex 2024 رخ خواهد داد که امروز صبح به وقت مسکو در ساعت 4 برگزار می شود. : 30 به وقت مسکو.

انویدیا همچنین اشاره کرد که اولین سیستم‌های رایانه شخصی Copilot Plus مجهز به AMD ممکن است در ابتدا همه ویژگی‌های هوش مصنوعی مایکروسافت را نداشته باشند. “این رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی ویندوز 11 در صورت موجود بودن، به‌روزرسانی رایگان به رایانه‌های Copilot+ دریافت خواهند کردوبلاگ Nvidia می گوید. این نشان می‌دهد که ممکن است مایکروسافت هنوز آماده راه‌اندازی Recall و سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی در ویندوز روی تراشه‌های AMD نباشد. یا شاید دوره خاصی از انحصار این توابع برای رایانه های دارای پردازنده Qualcomm Arm وجود دارد که از 18 ژوئن به فروش می رسد.

انویدیا همچنین برای حفظ مرتبط بودن در فضای هوش مصنوعی در لپ‌تاپ‌ها چیزی شبیه به جنگ می‌کند. در حالی که مایکروسافت الگوریتم های هوش مصنوعی خود را روی واحدهای پردازش عصبی (NPU) ساخته شده در CPU بارگذاری می کند، انویدیا قصد دارد پردازنده های گرافیکی خود را در هوش مصنوعی رایانه شخصی مفید کند. انویدیا به شدت «لپ‌تاپ‌های RTX AI» خود را تبلیغ می‌کند و خاطرنشان می‌کند که پردازنده‌های گرافیکی آن قادر به مدیریت بارهای سنگین‌تر هوش مصنوعی نسبت به NPU‌ها هستند.

در ماه ژوئن، انویدیا RTX AI Toolkit را منتشر خواهد کرد که شامل ابزارها و SDK هایی برای تنظیم، بهینه سازی و استقرار مدل های AI است. این ابزارها به شما این امکان را می دهند که مثلاً مدل بزرگ زبان Meta را انتخاب کنید Llama 2 و بهینه سازی آن برای کار با نیازهای بسیار کمتر برای حافظه ویدیویی و عملکرد GPU.

انویدیا همچنین در حال همکاری با مایکروسافت برای توسعه مدل‌های هسته‌ای هوش مصنوعی است که در ویندوز 11 ساخته می‌شوند.این همکاری به توسعه‌دهندگان برنامه یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) مناسب برای دسترسی به مدل‌های زبان کوچک (SLM) با شتاب GPU ارائه می‌دهد که نسل تقویت‌شده (RAG) را فعال می‌کند که بر روی دستگاه‌های دارای Windows Copilot Runtime اجرا می‌شوند.انویدیا می گوید.

مایکروسافت ماه گذشته در کنفرانس بیلد خود Windows Copilot Runtime را اعلام کرد و انویدیا می گوید راه حل آن برای شتاب بخشیدن به مدل های هوش مصنوعی با کارت های گرافیک GeForce RTX در پیش نمایش توسعه دهندگان اواخر امسال منتشر خواهد شد. Windows Copilot Runtime مایکروسافت به گونه ای طراحی شده است که توسعه دهندگان را آسان تر می کند تا ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را به برنامه ها اضافه کنند و از NPU یا GPU برای تسریع این ویژگی ها استفاده کنند.

عملکرد NPU در حال حاضر در حدود 40 TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه) است و پردازنده‌های گرافیکی PC Nvidia می‌توانند بیش از 1000 TOPS را ارائه دهند. NPUها برای مدل‌های کوچک و کم مصرف طراحی شده‌اند و در لپ‌تاپ‌های سبک و نازک عملکرد خوبی دارند، در حالی که پردازنده‌های گرافیکی در مدل‌های بزرگ‌تر و با کارایی بالاتر در لپ‌تاپ‌های بازی و دسکتاپ برتری دارند.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1105822