انویدیا به دلیل نگرانی از تحریم های جدید آمریکا عجله ای برای ارسال شتاب دهنده های B20 به چین ندارد.

Источник изображения: Nvidia

ظاهراً تمایل انویدیا به بازی «جهش نظارتی» با مقامات آمریکایی که به طور منظم محدودیت‌های صادراتی در عرضه شتاب‌دهنده‌های محاسباتی به چین را افزایش می‌دهند، محدودیت‌های معقولی دارد. شتاب‌دهنده‌های B20 با معماری بلک‌ول که برای این کشور آماده شده‌اند، ممکن است به دلیل ترس از تحریم‌های جدید آمریکا، در راه رسیدن به مشتریان چینی تاخیر داشته باشند.


  منبع تصویر: انویدیا

منبع تصویر: انویدیا

هنگامی که مقامات ایالات متحده محدودیت‌هایی را برای صادرات شتاب‌دهنده‌های محاسباتی با سطح عملکرد معین به چین در اکتبر 2022 اعمال کردند، انویدیا به‌سرعت به مشتریان چینی خود شتاب‌دهنده‌های A800 و H800 را ارائه کرد که با این الزامات مطابق با معماری‌های Ampere و Hopper سازگار بودند. یک سال بعد، آنها نیز تحت موج جدیدی از تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند و سپس این شرکت به مشتریان چینی شتاب‌دهنده‌های H20، L20 و L2 را ارائه کرد که با شرایط جدید سازگار شده بودند. با توجه به اینکه مشتریان چینی می خواهند دسترسی به آخرین معماری بلک ول را فراهم کنند، شایعه شده است که شتاب دهنده های B20 را برای اعلام آماده می کند، اما به دلیل عدم اطمینان در مورد سیاست های کنترل صادرات آینده ایالات متحده، عجله ای برای ارسال آنها به چین نیست.

این نشریه این هفته گزارش داد پست صبحگاهی چین جنوبی با ارجاع به منابع خود انویدیا در ابتدا قصد داشت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، ارسال شتاب‌دهنده‌های B20 را به مشتریان چینی آغاز کند، اما اکنون به دلیل نگرانی‌ها در مورد اعمال تحریم‌های جدید که احتمال چنین تحویل‌هایی را زیر سوال می‌برد، عجله‌ای برای انجام این کار ندارد. حتی در سطح عملکرد خاص هر شتاب دهنده محدود شده است، B20 همچنان برای مشتریان چینی جذاب است زیرا با ترکیب شتاب دهنده های متعدد در سطح خوشه امکان مقیاس بندی کارآمد عملکرد را فراهم می کند.

نشریه اطلاعات به طور همزمان گزارش داد که انویدیا در حال آماده سازی یک شتاب دهنده GB20 مناسب برای چین است که بر اساس یک GB200 کوتاه ساخته شده است. علاوه بر خود پردازنده‌های گرافیکی، چنین شتاب‌دهنده‌هایی از پردازنده‌های مرکزی خانواده Grace توسعه‌یافته انویدیا بر اساس معماری سازگار با Arm استفاده می‌کنند.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1108965