گروهی از دانشمندان به رهبری تیمی از دانشگاه ژجیانگ چین یک الکترولیت تولید کردکه نوید بهبود عملکرد باتری های لیتیومی را در سرما و گرمای شدید می دهد. برای چنین الکترولیت جهانی، باید دارای تعدادی از خواص ناسازگار باشد که رسانایی یونی بالایی را هم در گرما و هم در سرما ایجاد می کند. اگر کار علمی جدید را باور دارید، دانشمندان توانستند یک فرمول جهانی اختراع کنند و آماده ترویج آن هستند.
بر کسی پوشیده نیست که خودروهای برقی به دلیل زمان طولانی شارژ باتری و عدم اطمینان در مورد عملکرد پایدار باتری های کششی در شرایط آب و هوایی غیر ایده آل – گرم و سرد – هنوز هم بسیاری از علاقه مندان به خودرو را می ترسانند. الکترولیت پیشنهادی توسط دانشمندان چینی وعده می دهد که بدون مشکل در حالت شارژ و تخلیه حتی زمانی که تا دمای -70 درجه سانتیگراد خنک شود، کار کند، در حالی که ویژگی های خود را حتی در دمای 50 درجه سانتیگراد حفظ می کند. اگر چنین باتری هایی در وسایل نقلیه الکتریکی ظاهر شوند، قطعاً ایمان به وسایل نقلیه الکتریکی تقویت می شود.
راز اصلی فناوری جدید انتخاب حلال بر اساس مولکول هایی با کوچکترین اندازه ممکن است. به طور خاص، محققان مجموعهای از آزمایشها را با حلالی به نام فلوئورواستونیتریل (FAN) انجام دادند که به گفته آنها به باتریهای لیتیوم یون اجازه میدهد به طور همزمان به چگالی انرژی بالا، شارژ سریع و طیف وسیعی از دماهای عملیاتی دست یابند.
همانطور که محققان در حاشیه نویسی به کار علمیباتریهای لیتیوم یونی برای وسایل نقلیه الکتریکی و هوانوردی به چگالی انرژی بالا، شارژ سریع و طیف وسیعی از دمای عملیاتی نیاز دارند، که عملا غیرممکن است زیرا به این معنی است که الکترولیتها به طور همزمان دارای رسانایی یونی بالا و انرژی کم هستند. حل شدن و نقطه ذوب پایین برای تشکیل یک فاز میانی معدنی آنیونی. این مقاله توصیه هایی را برای توسعه چنین الکترولیت هایی با استفاده از حلال هایی با مولکول های کوچک با انرژی حلالیت کم ارائه می دهد. هیچ چیز در مورد اجرای عملی توسعه شناخته شده نیست.
اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.
منبع: https://3dnews.ru/1101110