اطلاعات بیش از 5 میلیون مشتری برگر کینگ در معرض دید عموم قرار گرفت

Источник изображения: cliff1126 / Pixabay

اطلاعات شخصی بیش از 5 میلیون مشتری رستوران های زنجیره ای فست فود Burger King که از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی موبایل جمع آوری شده است، در اینترنت به بیرون درز کرده است. این شرکت عامل این حادثه را هکرهایی دانست که پلتفرم Mindbox را هک کردند.

  منبع تصویر: cliff1126 / Pixabay

منبع تصویر: cliff1126 / Pixabay

کارشناسان سرویس جستجو و مانیتورینگ نشت Darknet (DLBI) از نشت عمده داده های مشتریان از زنجیره فست فود Burger King خبر دادند. 5,627,676 ردیف برای عموم در دسترس بود که حاوی اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل، جنسیت، تاریخ تولد، شهر، دسته یا غذای مورد علاقه و تاریخ سفارش بود. این اطلاعات برای مشتریانی اعمال می شود که از برنامه تلفن همراه Burger King استفاده کرده اند و بین 31 می 2018 تا 25 اوت 2024 سفارش داده اند. بر اساس اطلاعات اولیه، این نشت به دلیل هک شدن اپلیکیشن موبایل این شرکت بوده است.

برگر کینگ خاطرنشان کرد که اطلاعات شخصی مشتری در نتیجه حمله هکرها به پلت فرم اتوماسیون بازاریابی Mindbox در دسترس عموم قرار گرفت. این حادثه به طور همزمان چندین شرکت را تحت تأثیر قرار داد. این شرکت همچنین تاکید کرد که اطلاعات مربوط به جزئیات پرداخت مشتریان دزدیده نشده است: اطلاعات باز در مورد تراکنش ها توسط اشخاص ثالث منتقل یا ذخیره نمی شود.

ولادیمیر دریوکوف، مدیر مرکز مقابله با حملات سایبری Solar JSOC در Solar Group، خاطرنشان کرد که افشای اطلاعات اخیر ممکن است به این معنی باشد که هکرها اطلاعات گسترده ای در مورد اکثر شهروندان روسیه دارند. وی تاکید می کند که در سال های اخیر، هک ها سرویس های مختلفی را تحت تاثیر قرار داده اند که به مجرمان سایبری اجازه داده است تا پایگاه های داده عظیمی حاوی اطلاعات شخصی روس ها را جمع آوری کنند.

بر اساس گزارش Roskomnadzor، در سال 2023، بیش از 300 میلیون پرونده حاوی داده های مربوط به شهروندان روسیه به این شبکه درز کرد. نشت داده ها در مقیاس بزرگ در بخش های مختلف ثبت شده است: از خدمات تحویل و فروشگاه های آنلاین گرفته تا موسسات پزشکی و خدمات دولتی.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1112270